حسابداری - مالی

حسابداری - مالی

وبلاگ حاضر در واقع به جهت ارائه اخبار افتصادی،بازار پول و سرمایه و ... و همچنین گردآوری مطالب ، مقالات ، جزوات درسی و دیگر موارد مورد نیاز و کاربردی در حسابداری می باشد. امیدوارم هرچند ناچیز در فراهم آوردن خواسته شما بازدید کننده مفید باشد.
حسابداری - مالی

حسابداری - مالی

وبلاگ حاضر در واقع به جهت ارائه اخبار افتصادی،بازار پول و سرمایه و ... و همچنین گردآوری مطالب ، مقالات ، جزوات درسی و دیگر موارد مورد نیاز و کاربردی در حسابداری می باشد. امیدوارم هرچند ناچیز در فراهم آوردن خواسته شما بازدید کننده مفید باشد.

مه آفرید عامل اصلی فساد 3 هزار میلیاردی اعدام شد

سرانجام پس از سپری شدن 1020 روز از دستگیری مه آفرید امیر خسروی متهم ردیف اول پرونده فساد بانکی 3 هزار میلیارد تومانی، حکم اعدام وی سحرگاه روز گذشته در زندان اوین اجرا شد.پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد: حکم محکومیت به اعدام محکوم علیه مه آفرید امیرخسروی فرزند منصور، که از بابت افساد فی الارض از طریق شرکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور با تبانی و فساد در شبکه بانکی و توسل به روش های متقلبانه و مجرمانه و اخذ میلیاردها تومان وجوه غیرقانونی و شرکت در پولشویی و پرداخت رشوه، به اعدام محکوم و حکم صادره در دیوان عالی کشور تأیید شده بود، سحرگاه روز شنبه، سوم خردادماه 1393 در محل زندان اوین اجرا شد.
 
ادامه مطلب ...

بازار خبر



برای مشاهده به ادامه مطلب بروید


  ادامه مطلب ...

توکلی: ۲ ماه قبل از رسانه ای کردن رانت ۶۵۰ میلیون یورویی، به روحانی نامه محرمانه نوشتم

احمد توکلی عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار در پاسخ به نامه رییس کل بانک مرکزی به رییس مجلس درباره رانت 650 میلیون یورویی نامه نوشت و رونوشتی از آن را برای روسای قوای مجریه و قضاییه فرستاد. توکلی، در واکنش به اظهارات محمد باقر نوبخت،سخنگوی دولت، مبنی بر اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت پاسخ ابهامات را داده است و دولت به کسی رانتی نداده است،  گفت:

 
ادامه مطلب ...

آزادسازی نرخ بلیت هواپیما رسما کلید خورد

آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در سکوت کامل خبری به طور رسمی کلید خورد و دولت با محوریت سازمان هواپیمایی دستورالعمل 11 ماده‌ای نظارت بر اجرای طرح آزادسازی نرخ خدمات حمل و نقل هوایی را به ایرلاین‌ها ابلاغ کرد. به گزارش مهر، دستورالعمل 11 ماده ای سازمان هواپیمایی کشوری تحت عنوان دستورالعمل نظارت بر اجرای طرح آزادسازی نرخ خدمات حمل و نقل هوایی به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده است.از جمله مهمترین مواردی که در این دستورالعمل آمده، این است که شرکت‌های هواپیمایی باید آمار پروازهای خود را به سازمان هواپیمایی اعلام کنند. نرخ مسیرها باید به سازمان اعلام شده و همچنین باید نرخ‌ها بر روی بلیت‌ها درج شود.همچنین در این ابلاغیه مطرح شده که طبقه بندی نرخ‌ها باید براساس زمان و شرایط پرواز از سوی ایرلاین‌ها اطلاع رسانی شود، ضمن آنکه آزادسازی نرخ بلیت شامل نرخ بلیت‌هایی که در قبل از اجرای آزادسازی فروخته شده است، نمی شود.براساس این ابلاغیه، باید در طول مدت اجرای این قانون، شرکت‌ها به صورت دوره ای جلساتی را با سازمان هواپیمایی کشوری برگزار کنند و شرکت‌های هواپیمایی موظفند که بر دفاتر فروش بلیت نظارت داشته باشند، همچنین فرودگاه ها برای زمان پرواز SLOT با شرکت های هواپیمایی همکاری کنند.در عین حال باید توجه داشت که اجرای متنوع سازی و آزادسازی نرخ بلیت هواپیما به صورت چراغ خاموش به اجرا درآمده است.

پیگیری شکایت مزد کارگران

رییس کمیته دستمزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور گفت: در صورتی که از دیوان عدالت اداری نتیجه نگیریم شکایت خود را از راههای دیگری همچون ارجاع پرونده به کمیسیون اصل 90 پیگیری خواهیم کرد.


 

ادامه مطلب ...

بازار سرمایه، فرصتی برای تجاری سازی ایده ها و اختراعات

بازار سرمایه، فرصتی است که می‌تواند با عرضه ابتکارات و اختراعات در یک سو و شکل گیری تقاضا در یک بستر شفاف برای خرید محصولات فکری به تجاری سازی ایده ها و اختراعات کمک شایانی کند.رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این  مطلب گفت: اهمیت اقتصاد دانش بنیان موضوعی است که  بر هیچ کس پوشیده نیست و در بیانات مقام معظم رهبری بارها به آن تأکید شده است و در سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی نیز به آن توجه ویژه ای داشته اند.

 
ادامه مطلب ...

بخش خصوصی زمینه ساز جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور باشد

مدیرکل سرمایه گذاری های خارجی در اولین کنفرانس ملی نقش مدیریت در توسعه صنعت و تجارت کشور براعمال رفتار حرفه ای، ضرورت آمادگی از قبل و اتخاذ تصمیمات درست و به موقع در فرایند جذب سرمایه گذاری خارجی تاکید کرد.

 
ادامه مطلب ...

حراج برخی نمادهای بورسی

بورس اوراق بهادار تهران از توقف، بازگشایی و حراج برخی نمادهای بورسی و فرابورسی خبرداد.
حراج برخی نمادهای بورسی
 
ادامه مطلب ...

قدرت خرید نداریم، خرید نمی کنیم/ شاخص برابری قدرت خرید ایران چقدر است؟

برای مقایسه بهتر اقتصادهای جهان از شاخص برابری قدرت خرید استفاده می شود.


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برای اینکه بتوان عملکرد اقتصاد کشورها را سنجید و آن را با دیگر کشورها مقایسه کرد باید از یک شاخص اقتصادی بهره برد. شاخص "تولید ناخالص داخلی" (GDP) اکنون پرکاربرد ترین شاخص برای اندازه گیری حجم اقتصاد است که نشان می دهد کل ارزش فعالیت های اقتصادی بخش خصوصی و دولتی طی یک دوره زمانی مشخص برای مثال یک سال چقدر بوده است.

اگر شما حجم اقتصاد ایران را بر اساس ریال و حجم اقتصاد آمریکا را بر اساس دلار محاسبه کنید، آنگاه برای مقایسه اقتصاد این دو کشور باید واحد اندازه اقتصادها را به واحدی یکسان تبدیل کنید، ساده ترین راه حل این است که با توجه به ارزش ریال نسبت به دلار، ارزش یکی را به دیگری تبدیل کنید. مثلا اگر هر دلار معادل 3200 تومان باشد، اندازه اقتصاد ایران بر اساس تومان را بر 3200 تقسیم کنید تا ارزش دلاری آن را بسنجید. اما چنین راهکاری می تواند گمراه کننده باشد چرا که قدرت خرید معادل ریالی 10 دلار در داخل ایران با قدرت خرید همان 10 دلار در آمریکا برابر نیست.

برای مثال اگر اقتصاد چین و آمریکا را در نظر بگیرید، با 1.66 دلار می توان در چین یک قرص نان خرید اما همان نان در آمریکا 2.39 دلار قیمت دارد. در واقع اگر فقط نان را در نظر بگیریم، قدرت خرید فردی که در چین 16 دلار در ماه درآمد دارد معادل قدرت خرید فردی است که 23 دلار در ماه درآمد دارد. به همین خاطر است که در نظر گرفتن میزان درآمد بدون توجه به برابری قدرت خرید می تواند گمراه کننده باشد و باعث بروز خطا در مقایسه عملکرد اقتصادها بشود. به همین خاطر اقتصاددانان برای اینکه بتوانند همه اقتصادها را بر اساس واحد یکسانی بسنجند، علاوه بر اینکه ارزش همه آن ها را به دلار تبدیل می کنند، بر اساس قدرت خرید مختلف دلار در کشورهای مختلف، میزان درآمد کشورها را نیز تعدیل می کنند و از آن به عنوان "برابری قدرت خرید" (Purchasing Power Parity). برای مثال اندازه اقتصاد ایران در سال 2013 طبق برآورد صندوق بین المللی پول معادل 366 میلیارد دلار بوده است اما اگر برابری قدرت خرید در نظر گرفته شود آنگاه اندازه اقتصاد ایران در همان سال به 945 میلیارد دلار می رسد. در واقع می توان گفت که قدرت خرید یک دلار در ایران کمی بیش از دو برابر قدرت خرید آن در آمریکا است.

پاسخ سازمان هدفمندی به ابهامات یارانه‌ای

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به ابهامات و سوالات متقاضیان دریافت یارانه برای تغییر سرپرست و دیگر موارد پاسخ داد.

 
ادامه مطلب ...

نامه۱۰ بندی کارگران به دیوان عدالت

پس از اعلام مخالفت دیوان عدالت اداری با شکایت سال گذشته برخی از نمایندگان کارگران درباره تخلف وزارت کار دولت سابق در افزایش حداقل دستمزد سال 92، این بار نمایندگان کارگری علاوه بر مطرح کردن برنامه ریزی برای طرح شکایت از افزایش دستمزد سال 93، نامه ای اعتراضی را به رئیس دیوان عدالت اداری، شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر کار نوشتند.

 
ادامه مطلب ...