حسابداری - مالی

حسابداری - مالی

وبلاگ حاضر در واقع به جهت ارائه اخبار افتصادی،بازار پول و سرمایه و ... و همچنین گردآوری مطالب ، مقالات ، جزوات درسی و دیگر موارد مورد نیاز و کاربردی در حسابداری می باشد. امیدوارم هرچند ناچیز در فراهم آوردن خواسته شما بازدید کننده مفید باشد.
حسابداری - مالی

حسابداری - مالی

وبلاگ حاضر در واقع به جهت ارائه اخبار افتصادی،بازار پول و سرمایه و ... و همچنین گردآوری مطالب ، مقالات ، جزوات درسی و دیگر موارد مورد نیاز و کاربردی در حسابداری می باشد. امیدوارم هرچند ناچیز در فراهم آوردن خواسته شما بازدید کننده مفید باشد.

بازار خبر


برای مشاهده به ادامه مطلب بروید



  ادامه مطلب ...

نظریه تفسیری شورای نگهبان در مورد تغییر در ارقام بودجه

نظریه تفسیری شورای نگهبان در مورد «تغییر در ارقام بودجه» و «معلوم نشدن طریق کاهش درآمد یا تأمین هزینه جدید» با درج در روزنامه رسمی کشور ابلاغ شد.

به گزارش فارس،به نقل از روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران، همچنین در نامه دیگری از سوی احمد جنتی دبیر شورای نگهبان به حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) آمده است: عطف به نامه مورخ 1391.9.25، نظر شورا به شرح زیر اعلام می شود:

1ـ درج عبارت «از محل صرفه جویی»، به نحو مطلق و برای مدت نامحدود و بدون تعیین محل و همچنین درج عبارت «پیش بینی در بودجه سنواتی»، بدون تأمین منبع و نیز درج عبارت های «از محل اعتبارات مصوب مربوط» و «از محل اعتبارات مصوب دستگاه»، اگر مستلزم بار مالی جدید بوده، طریق جبران کاهش درآمد یا تأمین هزینه جدید مذکور در اصل 75 قانون اساسی محسوب نمی گردد.

2ـ درمورد بند یک سؤال دوم یعنی «معلوم نشدن طریق کاهش درآمد یا تأمین هزینه جدید»، با توجه به اینکه اصل طرح یا پیشنهاد به صراحت اصل 75 قانون اساسی قابل طرح در مجلس نبوده، بنابراین قابل ارجاع به مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز نمی باشد. درخصوص سایر موارد، این شورا به نظر تفسیری نرسید.دبیر شورای نگهبان/ احمد جنتی.همچنین در نامه دیگری،مبنی بر اظـهارنظـر تفسیری در خصوص اصل پنجاه و دوم قانون اساسی، دبیر شورای نگهبان،آورده است:ـ در خصوص سؤال اول، تغییر در ارقام بودجه به نحوی که شاکله بودجه را تغییر دهد، امکان پذیر نیست و نتیجتاً خلاف اصل 52 قانون اساسی می باشد، درمورد سؤال دوم این شورا به نظر تفسیری نرسید.

هیچ رانتی داده نشده است

وزارت صنعت ، معدن و تجارت با صدور اطلاعیه ای در زمینه ابهامات اخیر در خصوص واردات نهاده های دامی که به رانت ۶۵۰ میلیون یورویی موسوم شده است، اعلام کرد: هیچگونه امتیاز ویژه  حاکی از تبعیض توسط این وزارتخانه صورت نپذیرفته است. به گزارش تسنیم،در بخشی از این اطلاعیه آمده است :با توجه به اخباری که اخیراً توسط برخی از سایت ها و رسانه ها در رابطه با واردات نهاده های دامی و احتمال وجود رانت و یا تبعیض مطرح گردیده است،  جهت ارائه اطلاعات صحیح و دقیق وتنویر افکار عمومی مراتب زیر به اطلاع عموم می رسد:

 
ادامه مطلب ...

ابهامات بن 700 هزار تومانی اجاره

فرزانه غلامی - در حالی که به گفته مسؤولان دولت دهم تعداد واحدهای مسکونی کشور بیش از تعداد خانوارهاست، امروز آمار حکایت از روند صعودی اجاره نشینی مردم دارد.

 
ادامه مطلب ...

توقف دو نماد در بورس

در معاملات امروز بازار سهام، نماد معاملاتی شرکت صنایع شیمیایی سینا با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم، متوقف شد.
 
به گزارش افکارنیوز، امروز نماد معاملاتی شرکت گروه تولیدی مهرام نیز با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم، متوقف شد.


در عین حال، نماد معاملاتی شرکت های سیمان فارس، سیمان بجنورد با توجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی قبل ( بدون محدودیت نوسان قیمت ) آماده انجام معامله شد.

این در حالی است که کارگزارانی که حق تقدم های استفاده نشده را خریداری می کنند، علاوه بر مبلغ پرداختی بابت حق تقدم، مبلغ اسمی هر سهم یک هزار ریال، را نیز باید از مشتری دریافت کنند.

تسویه مبلغ پذیره نویسی از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی صورت می گیرد. تنها کارگزار معرف (ناظر)حق تقدم استفاده نشده مجاز به فروش است وخریداران، حق فروش حق تقدم استفاده نشده را نخواهند داشت (قابلیت معامله مجددرا ندارد). همچنین کارگزار خریدار موظف به پرداخت وجه پذیره نویسی حق تقدم خریداری شده است.