حسابداری - مالی

حسابداری - مالی

وبلاگ حاضر در واقع به جهت ارائه اخبار افتصادی،بازار پول و سرمایه و ... و همچنین گردآوری مطالب ، مقالات ، جزوات درسی و دیگر موارد مورد نیاز و کاربردی در حسابداری می باشد. امیدوارم هرچند ناچیز در فراهم آوردن خواسته شما بازدید کننده مفید باشد.
حسابداری - مالی

حسابداری - مالی

وبلاگ حاضر در واقع به جهت ارائه اخبار افتصادی،بازار پول و سرمایه و ... و همچنین گردآوری مطالب ، مقالات ، جزوات درسی و دیگر موارد مورد نیاز و کاربردی در حسابداری می باشد. امیدوارم هرچند ناچیز در فراهم آوردن خواسته شما بازدید کننده مفید باشد.

بازار مسکن؛ چهار سال بعد

دنیای اقتصاد- پیش‌نویس سندی که وزارت راه‌وشهرسازی بنا دارد پس از تصویب ‌نهایی، همه برنامه‌ها در دو حوزه «ساخت» و «تامین‌ مسکن» گروه‌های هدف را از روی آن اجرا کند، آماده شد.در این سند که فعلا غیرقابل استناد عنوان‌شده، پنج برنامه کلیدی برای سال‌های 93 تا 97، شامل راه‌اندازی صندوق ‌ملی توسعه مسکن، مسکن ‌اجتماعی، مسکن ‌حمایتی، راه‌اندازی بازار ثانویه رهن و بهسازی سکونت‌گاه‌ها طراحی شده است.صندوق‌ملی با اعتباری معادل 9 هزار و 530 میلیارد تومان برای سال اول قرار است منابع اجرای چهار برنامه دیگر را تامین کند.150 هزار خانوار کم‌درآمد اجاره‌نشین و 250 هزار خانوار متوسط متقاضی خرید، مخاطب هر سال این برنامه‌ها هستند.

 

ادامه مطلب ...

هفت راهبرد فرمانده پولی برای سال 93

 ولی‌الله سیف
نگاهی به تحولات اقتصادی کشور طی سال‌های اخیر و توجه به شدت و تنوع تغییرات و مسائل اقتصاد کلان و بالاخص در حوزه‌های تورم، رشد نقدینگی، عملیات بودجه‌ای و شبه بودجه دولت، نرخ ارز و رشد اقتصادی، حاوی نکات و درس‌های آموزنده‌ای در زمینه سیاست‌گذاری و تحلیل وقایع اقتصادی بوده که می‌تواند به‌عنوان تجربه‌ای گران، در هدایت و برنامه‌ریزی‌ها و اتخاذ سیاست‌های اقتصادی آینده به‌کار گرفته شود.
 
ادامه مطلب ...

نسخه مالیاتی برای درمان سوداگری مسکن

خراسان - مورخ چهارشنبه 1392/12/28 شماره انتشار 18652

جزئیات تازه تشریح شده از سوی نمایندگان مجلس درباره مصوبه مالیات بر بساز و بفروش ها نشان می دهد، مخاطبان اصلی این مالیات را دو گروه تشکیل می دهند؛افرادی که به دلیل محدود بودن زمینه های سرمایه گذاری اقتصادی، سرمایه خود را به بازارمسکن روانه کرده و ساخت وساز می کنند ویا عده ای که آپارتمان های خود را با هدف فروش در دوره افزایش قیمت احتکارمی کنند. این افراد عمدتا بساز و بفروش هایی هستند که چند واحدمسکونی در یک ساختمان نوساز خود را برای مدت نسبتا طولانی از عرضه به بازار مصرف محروم می سازند. دراین میان ،پیش بینی بسیاری از کارشناسان حاکی است که گرچه تصویب این طرح موجب افزایش درآمد دولت خواهدشد...

 

ادامه مطلب ...

زمان بندی ثبت نام اینترنتی دریافت یارانه در مرحله دوم هدفمندی اعلام شد

خراسان - مورخ چهارشنبه 1392/12/28 شماره انتشار 18652

معاون اجرایی رئیس جمهور زمان بندی و نحوه ثبت نام از متقاضیان دریافت یارانه در مرحله دوم هدفمندی را اعلام کرد. محمد شریعتمداری در گفت و گو با واحد مرکزی خبر، با بیان اینکه نام نویسی بر اساس شماره ملی افراد خواهد بود، افزود: از بیستم فروردین 93 افراد متقاضی دریافت یارانه نقدی که رقم نخست سمت راست شماره ملی آنها صفر است، برای ثبت نام مراجعه می کنند. وی گفت: روز 21 فروردین نیز افراد متقاضی که نخستین رقم سمت راست شماره ملی آنها عدد یک است نام نویسی می کنند و به همین ترتیب تا افرادی که رقم سمت راست شماره ملی آنان 9 است ادامه می یابد. شریعتمداری گفت: نام نویسی از متقاضیان دریافت یارانه نقدی به صورت اینترنتی است و در روستاها نیز افراد می توانند به دفاتر خدمات پست و پیشخوان دولت و همچنین شوراهای اسلامی محلی و فرمانداری ها ، بخشداری ها و استانداری ها و مراکز کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و کافی نت ها مراجعه کنند و فرصت کافی نیز برای این کار در نظر گرفته شده است. شریعتمداری گفت: در اجرای قانون، دولت مکلف است به تدریج اطلاعاتی را که ثبت نام کنندگان در اختیار قرار می دهند با واقعیت هایی که دولت از طریق شبکه های مختلف اطلاعاتی به آن دسترسی دارد مقایسه کند و اگر مغایرت داشت نسبت به حذف و استرداد وجوه و جریمه اشخاص غیرواجد شرایط طبق قانون اقدام نماید. وی افزود: افرادی که اطلاعات نادرست ارائه کنند، سه برابر یارانه دریافتی جریمه می شوند.

رشد 23 درصدی تعداد صندوق ها

افزایش 70 درصدی ارزش صندوق های سرمایه گذاری در سال 92 

در پایان بهمن ماه سال 1392 از 113 صندوق سرمایه گذاری فعال در بازار سرمایه 29 صندوق در اوراق بهادار با درآمد ثابت، 10 صندوق مختلط، 7 صندوق در سهام با اندازه بزرگ، 61 صندوق در سهام با اندازه کوچک، 5 صندوق قابل معامله (ETF)و یک صندوق شاخصی مشغول به فعالیت بوده اند که این آمار رشد 23 درصدی تعداد صندوق های سرمایه گذاری فعال را در یک سال گذشته نشان می دهد.

 

ادامه مطلب ...

ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی؛ فرصتی برای توسعه بازار سرمایه

ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر فرزانه انقلاب در روزهای پایانی سال 92 و تأکید ویژه معظم له بر مواردی همچون به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه در فعالیت های اقتصادی، اصلاح و تقویت همه جانبه نظام مالی در کشور، رشد بهره وری و تقویت رقابت پذیری اقتصاد، افزایش تولید داخلی و شفاف سازی، سالم سازی و افزایش قدرت مقاومت و کاهش آسیب پذیری اقتصاد، ظرفیتی بی بدیل را برای جهش فزاینده بازار سرمایه در بستر این سیاست های مترقی فراهم آورده است.

 

ادامه مطلب ...

طلسم عرضه نفت خام در بورس شکست؛

17 فرودین 93 زمان قطعی عرضه نفت خام در بورس انرژی


مدیرعامل بورس انرژی گفت : با پیگیری های انجام شده و تأکید وزیر نفت، روز 17 فروردین سال آینده، نفت خام در بورس انرژی عرضه می شود.

ادامه مطلب ...

کدام به صرفه تر است ؟ LCD، LED یا Plasma ؟

انتخاب هر محصول میزان حساسیت متفاوتی برای خریدار آن ایجاد خواهد کرده و هر چه کالا بیشتر به سمت لوکس بودن پیش رود بر حساسیت خریدار افزوده خواهد شد. بطور مثال شما ...
 
ادامه مطلب ...

پیش‌بینی مردم در مورد آینده بازار مسکن

ستون امروز نبض بازار انتقادات و پیش‌بینی یکسری از مصرف‌کننده‌ها در بازار مسکن را منعکس کرده که به این شرح است:
 
ادامه مطلب ...

رقابت جنون‌آمیز بانک‌ها برای جذب سپرده

با رقابت به وجود آمده بین بانک‌ها و موسسات اعتباری برای جذب منابع، سود کوتاه‌مدت و روزشمار بانک‌ها به حدی افزایش یافته که تفاوت بین این نوع سپرده‌گذاری با سپرده‌گذاری بلندمدت ۵ ساله در حال حاضر بیش از ۳ درصد نیست!

 

ادامه مطلب ...

رسانه های بیگانه،در برابر اقتصاد مقاومتی در سرمقاله کیهان

روزنامه کیهان در سرمقاله خود با اشاره به هجمه تبلیغاتی رسانه های بیگانه علیه ابلاغیه اقتصاد مقاومتی نوشت:

 

ادامه مطلب ...

در آخرین جلسه سال ۹۲ شورای عالی بورس با تأسیس صندوق‌های زمین و ساختمان، و پروژه موافقت کرد

خبرگزاری تسنیم: شورای عالی بورس با تأسیس صندوق های زمین و ساختمان و پروژه، در راستای افزایش سهم بازار سرمایه در تأمین مالی موافقت کرد.

بورس

 

ادامه مطلب ...

جزئیات افزایش تولید نفت و گاز در سال 93

وزیر نفت با تشریح برنامه های افزایش تولید نفت و گاز ایران در سال 93 از افزایش ظرفیت تولید 100 میلیون متر مکعبی تولید گاز ایران خبر داد و گفت: سال آینده ظرفیت تولید نفت از مرز 4 میلیون بشکه در روز عبور می‌کند.

 

ادامه مطلب ...

عرضه اولیه سهام پاکشو فردا در بورس انجام می‌شود‌

خبرگزاری تسنیم: ۱۰ درصد از سهام شرکت گروه صنعتی پاکشو فردا(چهارشنبه) برای اولین بار در بورس عرضه می شود.

 

ادامه مطلب ...

نوروز هم به داد رکود بازار خودرو نرسید

اسفند ماه در حالی به پایان می‌رسد که حتی گرمای نوروزی هم نتوانست یخ بازار خودرو را آب کند.
 
ادامه مطلب ...