حسابداری - مالی

حسابداری - مالی

وبلاگ حاضر در واقع به جهت ارائه اخبار افتصادی،بازار پول و سرمایه و ... و همچنین گردآوری مطالب ، مقالات ، جزوات درسی و دیگر موارد مورد نیاز و کاربردی در حسابداری می باشد. امیدوارم هرچند ناچیز در فراهم آوردن خواسته شما بازدید کننده مفید باشد.
حسابداری - مالی

حسابداری - مالی

وبلاگ حاضر در واقع به جهت ارائه اخبار افتصادی،بازار پول و سرمایه و ... و همچنین گردآوری مطالب ، مقالات ، جزوات درسی و دیگر موارد مورد نیاز و کاربردی در حسابداری می باشد. امیدوارم هرچند ناچیز در فراهم آوردن خواسته شما بازدید کننده مفید باشد.

حمل و نقل عمومی هم گران می شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت که اگر در هفته جاری فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اجرایی شود نرخ‌ حمل و نقل عمومی نیز افزایش می‌یابد.

 
ادامه مطلب ...

بنزین کی گران می شود؟

رئیس انجمن جایگاه داران بنزین با بیان اینکه تا کنون زمان دقیق اعلام افزایش قیمت بنزین مشخص نشده است، گفت: تمام جایگاه‌های سوخت برای اعمال قیمت‌های جدید آمادگی کامل دارند.

 
ادامه مطلب ...

هشدار مصباحی مقدم درباره کسری بودجه هدفمندی یارانه‌ها/ انصراف 7 درصد مردم از دریافت یارانه نقدی

هشدار مصباحی مقدم درباره کسری بودجه هدفمندی یارانه‌ها/ انصراف 7 درصد مردم از دریافت یارانه نقدی

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن انتقاد از شیوه فعلی اصلاح قیمت‌ها، تنها دستاورد این شیوه را، افزایش نرخ تورم عنوان کرد و نسبت به بروز کسری بودجه در تأمین اعتبارات فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها و نیز عدم امکان تخصیص اعتبار به بخش‌های تولید و سلامت هشدار داد


  ادامه مطلب ...

وزیر اقتصاد: سود وام ها و سپرده های بانکی کم می شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی‌ شورای پول و اعتبار، نرخ سود تسهیلات و سپرده‌ها کاهش می‌یابد، گفت: روند نرخ سود در آینده با آنچه در گذشته اتفاق افتاد، متفاوت خواهد بود.


  ادامه مطلب ...

از اجرای صحیح هدفمندسازی یارانه ها تا تحقق اقتصاد مقاومتی

یادداشت اقتصادی


بهره وری به مفهوم استفاده کارا و اثربخش از نهاده یا نهاده های تولید است. ارتقای بهره وری به معنای استفاده کمتر از منابع برای تولید هر واحد محصول یا تولید بیشتر با منابع معین است. بهره وری را از نظر عملیاتی به صورت نسبت ستانده به داده تعریف می کنند. اهمیت بهره وری در رشد و توسعه اقتصادی به اندازه ای است که مقام معظم رهبری در بند سوم سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی خود بر محور قرار دادن رشد بهره وری در اقتصاد با تقویت عوامل تولید، توانمندسازی نیروی کار و تقویت رقابت پذیری اقتصاد تأکید کرده اند.


  ادامه مطلب ...

فرمانده نیروی انتظامی:3 هزار میلیارد تومان اختلاس و تخلف بانکی در سال گذشته کشف شد

کشف 160 پرونده تسهیلات غیرمجاز بانکی به ارزش 18 هزار میلیارد ریال، رفع تصرف 38 میلیون مترمربع زمین خواری، کشف 181 پرونده اختلاس به ارزش 12 هزار میلیارد ریال، کاهش 6.7 درصدی تلفات در سال 92، کشف 89 درصدی جرایم جنایی و خشن، اعزام 400 هزار نفر به سربازی در سال 92 و اجرای دوره های همتاپروری فرماندهان مهمترین بخشهای سخنان رئیس پلیس کشور در همایش فرماندهان نیروی انتظامی است.به گزارش مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم گفت: در سال گذشته 38 میلیون مترمربع از زمین های ملی که تصرف شده بود توسط پلیس آگاهی شناسایی و رفع تصرف شد ضمن اینکه 181 پرونده اختلاس به ارزش 12 هزار میلیارد ریال از سوی این پلیس کشف شد.وی ادامه داد: در سال گذشته 160 پرونده واگذاری تسهیلات غیرمجاز بانکی به ارزش 18 هزار میلیارد ریال از سوی پلیس آگاهی کشف شده است.

آینده بازار پول و نظام بانکی کشور چه می شود؟

وزیر امور اقتصادی و دارایی از کاهش نرخ سود بانکی خبر داد و گفت : بر اساس برنامه ریزی های شورای پول و اعتبار ، نرخ سود در سیستم بانکی در بخش سپرده ها و تسهیلات کاهش خواهد یافت.

آینده بازار پول و نظام بانکی کشور چه می شود؟
به گزارش افکارنیوز، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره دستاوردهای سفر اخیر خود به واشنگتن گفت: تغییرات معناداری از سفر قبلی که در برنامه بانک جهانی شرکت کردیم تا سفر اخیر نسبت به ایران ، اقتصاد و روند تحول اقتصاد کشورمان شکل گرفته است.

 
ادامه مطلب ...

انتقاد شدید لاریجانی از حذف یارانه تولید در فاز دوم هدفمندی


رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اظهارات اخیر وزیر صنعت مبنی بر عدم پرداخت سهم تولید از درآمدهای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها گفت: وزارت صنعت ملزم به اجرای قانون است و باید سهم تولید و کشاورزی از هدفمندی پرداخت شود.


 

ادامه مطلب ...

تزریق 4 هزار میلیارد تومانی به بورس با هدف ایجاد تعادل/بازار به ثبات می رسد


مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار در باره حمایت بانک ها از بازار رمایه و تزریق 40 هزار میلیارد تومان به بورس گفت: تزریق نقدینگی مستمر، حمایت و بازار گردانی در فضای متعادل، ثبات بخش بوده و اگر با مدیریت استراتژی به خوبی دنبال شود نتیجه آن می تواند شرایط با ثباتی را برای بازار بورس ایجاد کند.


  ادامه مطلب ...

دو علامت مهم به بازار سهام

بازار سهام که در هفته‌های گذشته به واسطه افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی واکنش منفی از خود نشان داده بود، از امروز دو علامت مهم از جمله تزریق نقدینگی سنگین و کاهش نرخ سود سپرده‌ها دریافت کرد.

 
ادامه مطلب ...

معاون اول رییس جمهور: بیکاری به شرایط هشدار رسیده است


وزیر صنعت: فهرست جدید برای کنترل قیمت 10 تا 12 گروه کالایی در دست تهیه است

حسین بردبار- نمایشگاه نقش زنان درتوسعه پایدار دیروز با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر صنعت درحالی در نمایشگاه بین المللی تهران گشایش یافت که با هشدارهای جدی اسحاق جهانگیری درخصوص وضعیت بیکاری درکشور همراه بود :" بیکاری 24 درصدی برای جوانان 15 تا 24 سال و نرخ 40 درصدی بیکاری در خانم ها " ، البته معاون اول درپاسخ به خراسان درباره برنامه های دولت برای رفع مشکل بیکاری به ویژه در فارغ التحصیلان، از افزایش تحقق بودجه عمرانی کشور در سال 92 از رقم 10 هزار میلیارد تومان به 22 هزار میلیارد تومان خبرداد که آثار مثبتی برای بهبود کارآفرینی و کاهش بدهی پیمانکاران درپی دارد.به گزارش خراسان، معاون اول رییس جمهور در حاشیه این نمایشگاه درجمع خبرنگاران درپاسخ به خبرنگار ما گفت:بیکاری یکی از چالشهای اصلی پیش روی کشور به ویژه برای جوانان تحصیلکرده است وراهی جز افزایش رشد اقتصادی و سرمایه گذاری ندارد.


 
ادامه مطلب ...

توافق وزیر اقتصاد و بانک ها برای تزریق نقدینگی 5 هزار میلیارد تومانی به بورس

جلسه ای اضطراری میان وزیر امور اقتصادی و دارائی  با مدیران عامل بانک ها برای تزریق منابع سنگین نقدینگی با عاملیت صندوق توسعه مشترک بازار برگزار شد.

در این خصوص، مدیر عامل بورس تهران در گفت وگویی کوتاه با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، با تایید خبر تزریق نقدینگی سنگین 5 هزار میلیارد تومانی به بورس گفت: جزییات این نشست به زودی اعلام خواهد شد.درهمین حال مدیرعامل بانک ملی با اشاره به جلسه مدیران عامل چند بانک با وزیر امور اقتصادی و دارایی، به فارس گفت: تصمیم بر این شد که در راستای حمایت از بازار سرمایه، صندوق مشترک توسعه بازار سرمایه تقویت شده و مبلغ قابل توجهی به بورس تزریق شود. طی ماه های اخیر واز جمله از ابتدای سال شاخص کل بورس باریزش قابل توجهی مواجه شده بود.

امکان افزایش وام مسکن

دنیای اقتصاد – قائم‌مقام بانک‌ مرکزی بر ضرورت تقویت بخش مسکن به‌عنوان موتور محرک اقتصاد کشور تاکید کرد و گفت: افزایش سقف وام‌ خرید مسکن در ماه‌های اخیر باعث تحرک معاملات ‌ملک و ساخت‌وساز شد. این اظهارات زمینه را برای اجرای مرحله دوم افزایش وام فراهم کرده است. وام خرید دی‌ماه پارسال از 20 به 35 میلیون افزایش یافت، اما وزارت راه‌وشهرسازی به‌‌دنبال حداقل 90 میلیون تومان تسهیلات است. گفته ‌می‌شود بانک ‌مرکزی مشروط ‌به رعایت یک خط‌قرمز، با افزایش دوباره وام، موافق است.

 
ادامه مطلب ...