حسابداری - مالی

حسابداری - مالی

وبلاگ حاضر در واقع به جهت ارائه اخبار افتصادی،بازار پول و سرمایه و ... و همچنین گردآوری مطالب ، مقالات ، جزوات درسی و دیگر موارد مورد نیاز و کاربردی در حسابداری می باشد. امیدوارم هرچند ناچیز در فراهم آوردن خواسته شما بازدید کننده مفید باشد.
حسابداری - مالی

حسابداری - مالی

وبلاگ حاضر در واقع به جهت ارائه اخبار افتصادی،بازار پول و سرمایه و ... و همچنین گردآوری مطالب ، مقالات ، جزوات درسی و دیگر موارد مورد نیاز و کاربردی در حسابداری می باشد. امیدوارم هرچند ناچیز در فراهم آوردن خواسته شما بازدید کننده مفید باشد.

معاون اول رییس جمهور: بیکاری به شرایط هشدار رسیده است


وزیر صنعت: فهرست جدید برای کنترل قیمت 10 تا 12 گروه کالایی در دست تهیه است

حسین بردبار- نمایشگاه نقش زنان درتوسعه پایدار دیروز با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر صنعت درحالی در نمایشگاه بین المللی تهران گشایش یافت که با هشدارهای جدی اسحاق جهانگیری درخصوص وضعیت بیکاری درکشور همراه بود :" بیکاری 24 درصدی برای جوانان 15 تا 24 سال و نرخ 40 درصدی بیکاری در خانم ها " ، البته معاون اول درپاسخ به خراسان درباره برنامه های دولت برای رفع مشکل بیکاری به ویژه در فارغ التحصیلان، از افزایش تحقق بودجه عمرانی کشور در سال 92 از رقم 10 هزار میلیارد تومان به 22 هزار میلیارد تومان خبرداد که آثار مثبتی برای بهبود کارآفرینی و کاهش بدهی پیمانکاران درپی دارد.به گزارش خراسان، معاون اول رییس جمهور در حاشیه این نمایشگاه درجمع خبرنگاران درپاسخ به خبرنگار ما گفت:بیکاری یکی از چالشهای اصلی پیش روی کشور به ویژه برای جوانان تحصیلکرده است وراهی جز افزایش رشد اقتصادی و سرمایه گذاری ندارد.


 
 
وی فعال کردن بخش خصوصی از طریق سیستم بانکی و منابع خارجی که امکان دسترسی به آن ها وجود دارد را از جمله راهکارهای کاهش نرخ بیکاری ذکر کرد و ادامه داد: از یکی از کشورها درسال گذشته بیش از 10 میلیارد دلارگشایش اعتبار و فاینانس داشتیم که می تواند پروژه ها را در سال 93 فعال کند.

هشدار درباره وضعیت بیکاری

جهانگیری با بیان این که وضعیت بیکاری در کشور به شرایط هشدار رسیده است، گفت: گرچه براساس آمارهای مرکز آمار نرخ بیکاری در سال گذشته 10.3 درصد می باشد اما این نرخ درمیان جوانان 15تا 24 سال ،24 درصد و درمیان زنان 40 درصد است. وی با تاکید بر اهمیت نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار گفت: طبق آمار نرخ مشارکت اقتصادی زنان کمتر از یک پنجم مشارکت مردان است.معاون اول رئیس جمهور وضع کاری را به عنوان یک شاخص که به درجه هشدار در ایران رسیده است مطرح کرد و گفت: در حال حاضر نیروهای بیکار در ایران کم سواد یا بی سواد نیستند بلکه نیروهای تحصیلکرده با مشکل بیکاری روبرو هستند.

اگر برخی آسیب ها نبود وارد مرحله دوم هدفمندی نمی شدیم

وی تاکید کرد: خروج از رکود اقتصادی نیز در دستور کار دولت است و اگر برخی از آسیب های هدفمندی یارانه ها امروز وجود نداشت که تشدید کننده رکود و تورم باشد، به اجرای مرحله دوم ورود پیدا نمی کردیم تا از رکود و تورم بیرون بیاییم.وی عدم پیش بینی نسبت به نرخ ارز را از جمله دلایل این اتفاق عنوان کرد و در مورد انصراف مردم از دریافت یارانه نقدی نیز گفت: پیش بینی نکرده ایم که 30 تا 40 درصد مردم انصراف بدهند بلکه به هر میزان انصراف داده شود برای دولت فرصت ایجاد خواهد شد تا به بهبود فضای اقتصادی و درمان کشور کمک کند.

نعمت زاده:دولت قصد دارد هردو یا سه ماه یک سبد کالا بدهد

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز درحاشیه این نمایشگاه در جمع خبرنگاران با بیان این که تاکنون زمان و نحوه دقیق توزیع سبد کالا مشخص نشده است،گفت: دولت قصد دارد هر دو یا سه ماه یک بار به خانوارها یک سبد کالا ارائه کند. نعمت زاده در مورد مصوبه دولت برای ثابت ماندن قیمت 8 گروه کالایی نیز، گفت: در شرف اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها، دولت این نگرانی را دارد که قیمت برخی کالاها افزایش یابد و گرانی غیرقابل پیش بینی اتفاق بیفتد که برای جلوگیری از این مسئله مصوبه ای در جهت ثابت ماندن قیمت ها صادر شد. وی افزود: این مصوبه شامل 8 گروه کالایی است و فهرست جدیدی نیز برای کنترل قیمت 10 تا 12 گروه کالایی در دست تهیه است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.