حسابداری - مالی

حسابداری - مالی

وبلاگ حاضر در واقع به جهت ارائه اخبار افتصادی،بازار پول و سرمایه و ... و همچنین گردآوری مطالب ، مقالات ، جزوات درسی و دیگر موارد مورد نیاز و کاربردی در حسابداری می باشد. امیدوارم هرچند ناچیز در فراهم آوردن خواسته شما بازدید کننده مفید باشد.
حسابداری - مالی

حسابداری - مالی

وبلاگ حاضر در واقع به جهت ارائه اخبار افتصادی،بازار پول و سرمایه و ... و همچنین گردآوری مطالب ، مقالات ، جزوات درسی و دیگر موارد مورد نیاز و کاربردی در حسابداری می باشد. امیدوارم هرچند ناچیز در فراهم آوردن خواسته شما بازدید کننده مفید باشد.

معضل چندگانگی حقوق و استخدام‌ها

یک فعال کارگری بر لزوم تعریف نمودار سازمانی در ارگانها و سازمانها تاکید کرد و گفت: با تعریف چارت سازمانی می‌توان میزان اشتغالزایی و به کارگیری نیروهای کار را محاسبه و از استخدام‌های خارج از چارت سازمانی جلوگیری کرد.


  

عبدالله مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، اظهار کرد: سیستم اداری ما زمانی دارای نمودار سازمانی بود و هر پست و شغلی یک کد، پست سازمانی و ردیف بودجه‌ای داشت ولی به تدریج که کارها تحت عنوان تامین نیروی انسانی به پیمانکاران تامین نیروی انسانی واگذار شد، نیروی انسانی هم سردرگم و بلاتکلیف ماند.


وی درباره صدور مجوز استخدام نیروهای شرکتی در ازای خروج سه نفر، ابراز عقیده کرد: تردیدی نیست که از استخدام نیروهای شرکتی و در اولویت قرار گرفتن آنها استقبال می‌کنیم ولی قبل از هر چیز باید دانست که اگر گفته می‌شود در ازای استخدام یک فرد، سه نفر باید از سیستم بیرون بروند آیا آن فرد می‌تواند کار سه نفری که از سیستم خارج می‌شوند را انجام دهد؟ اگر چنین چیزی را بپذیریم پس چه عاملی باعث شده که آن سه نفر تاکنون مشغول کار باشند؟ آیا سیستم مکانیزه شده و استخدام‌هایی که خارج از چارت سازمانی صورت گرفته امروز به این سرانجام رسیده‌ است یا نیروهای شاغل خارج از نمودار سازمانی سه برابر شده‌اند و می‌خواهند اشتباهات گذشته را بپوشانند.


مختاری ادامه داد: در حال حاضر بخش عمده‌ای از نیروهای شرکتی و پیمانکاری که در سازمانها و حتی شهرداری مشغولند خارج از پست سازمانی تعریف شده در نمودار سازمانی مشغول کار هستند؛ در این حالت پیمانکاری که کار را به دست می‌گیرد فاقد گزینش، تایید صلاحیت و تامین اعتبار بودجه است. یعنی از جایی تماس گرفته شده که او را مشغول به کار کنند و از یک ردیف بودجه فاقد چارت سازمانی تحت عنوان منابع سازمانی به او حقوق بدهند بنابراین با یک آمار سرانگشتی متوجه خواهیم شد که در بسیاری از ارگانها و نهادهای عمومی و حتی دولتی افرادی که کار می‌کنند حتی پرداخت کننده حقوقشان را نمی شناسند.


به گفته این فعال کارگری، چندگانگی حقوق و استخدام‌ها به یک معضل اساسی در کشور تبدیل شده است به نحوی که فردی که پس از 20 سال می‌خواهد استخدام شود، باید ابتدا گزینش شود و بعد آزمون بدهد تا پس از 20 سال کار کردن خبر رد شدنش را بشنود.


وی در پایان با تاکید بر لزوم تعریف چارت سازمانی در ارگانها و سازمانها، خاطرنشان کرد: اگر این چارت سازمانی تعریف شود نیروهای کار نیز ساماندهی می‌شوند و بر اساس آن می‌توان گفت چقدر اشتغال باید ایجاد و چه میزان نیرو به خدمت گرفته شود در آن صورت فردی که شاغل می‌شود امنیت شغلی پیدا کند و با تغییر یک مدیر، نیروهای کار ریزش نمی‌کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.