حسابداری - مالی

حسابداری - مالی

وبلاگ حاضر در واقع به جهت ارائه اخبار افتصادی،بازار پول و سرمایه و ... و همچنین گردآوری مطالب ، مقالات ، جزوات درسی و دیگر موارد مورد نیاز و کاربردی در حسابداری می باشد. امیدوارم هرچند ناچیز در فراهم آوردن خواسته شما بازدید کننده مفید باشد.
حسابداری - مالی

حسابداری - مالی

وبلاگ حاضر در واقع به جهت ارائه اخبار افتصادی،بازار پول و سرمایه و ... و همچنین گردآوری مطالب ، مقالات ، جزوات درسی و دیگر موارد مورد نیاز و کاربردی در حسابداری می باشد. امیدوارم هرچند ناچیز در فراهم آوردن خواسته شما بازدید کننده مفید باشد.

بازار سرمایه، فرصتی برای تجاری سازی ایده ها و اختراعات

بازار سرمایه، فرصتی است که می‌تواند با عرضه ابتکارات و اختراعات در یک سو و شکل گیری تقاضا در یک بستر شفاف برای خرید محصولات فکری به تجاری سازی ایده ها و اختراعات کمک شایانی کند.رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این  مطلب گفت: اهمیت اقتصاد دانش بنیان موضوعی است که  بر هیچ کس پوشیده نیست و در بیانات مقام معظم رهبری بارها به آن تأکید شده است و در سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی نیز به آن توجه ویژه ای داشته اند.

  
دکتر علی صالح آبادی افزود: اقتصاد دانش بنیان جزو آرزوهای نظام است که اقتصاد کشور که اقتصاد مبتنی بر درآمدهای نفتی، تولیدات و فرآورده های نفتی است، بخشی از درآمد ها از محل اقتصاد دانش بنیان تأمین شود.وی خاطر نشان کرد: برای رسیدن به این مهم باید زیر ساخت های لازم فراهم شود که در این خصوص جلسات متعددی با اداره ثبت و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری برگزار شد تا ارتباط بازار سرمایه در بحث مالکیت ها و دارایی های فکری برقرار شود.سخنگوی سازمان بورس گفت: موضوع مهم برای تحقق این هدف تأمین منابع مالی است یعنی افرادی اختراعی دارند که باید با تأمین مالی به مرحله تولید و تجاری سازی برسند در غیر این صورت، در مرحله ایده و اختراع ثبت شده باقی می ماند بنابراین بدون تأمین مالی و سرمایه گذاری نمی‌تواند به مرحله بروز و ظهور برسد.دکتر صالح آبادی با بیان اینکه از طریق اقتصاد دانش بنیان می توان این ارتباط را برقرار کرد و حتی اقتصاد را برمبنای این محل تعریف و تأمین کرد، گفت: در جامعه به دلیل وجود افراد نخبه و زبده و ظرفیت های علمی صحبت از ارتباط دانشگاه و صنعت می شود اما در عمل حلقه گمشده ای بین دانشگاه و صنعت وجود دارد به گونه ای که گاهی نخبگان و مخترعان از صنعت دور می مانند و از سوی دیگر صنعت از وجود اختراعات و مخترعان بی خبر است.رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ایجاد بازاری که در آن طرفین عرضه و تقاضا در یکجا به یکدیگر برسند را فرصتی مناسب برای برقراری ارتباط درست و منطقی دانشگاه و صنعت خواند و گفت: از طریق بورس ایده این فرصت فراهم می شود که دارندگان ایده و اختراعات بر اساس یک ساز و کار تعریف شده، ایده و اختراع خود را عرضه کنند یا اینکه با صاحبان صنعت برای اجرایی شدن آن مشارکت کنند. رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اهمیت ایجاد یک بازار متشکل برای اختراعات به موضوع برند و برندسازی اشاره کرد و گفت: امروز در دنیا روی موضوع برند بسیار کار شده و اقتصادهایی بر مبنای آن اداره می شود اما بورس ایران فقط میزبان شرکت های تولیدی مانند، فولاد، مس، خودرو، سیمان، پتروشمی و پالایشگاهی و شرکت های خدماتی مانند بانک ها و بیمه و مخابرات است و هم اکنون در بازار سرمایه ایران اثری از حضور اقتصاد دانش بنیان نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.