حسابداری - مالی

حسابداری - مالی

وبلاگ حاضر در واقع به جهت ارائه اخبار افتصادی،بازار پول و سرمایه و ... و همچنین گردآوری مطالب ، مقالات ، جزوات درسی و دیگر موارد مورد نیاز و کاربردی در حسابداری می باشد. امیدوارم هرچند ناچیز در فراهم آوردن خواسته شما بازدید کننده مفید باشد.
حسابداری - مالی

حسابداری - مالی

وبلاگ حاضر در واقع به جهت ارائه اخبار افتصادی،بازار پول و سرمایه و ... و همچنین گردآوری مطالب ، مقالات ، جزوات درسی و دیگر موارد مورد نیاز و کاربردی در حسابداری می باشد. امیدوارم هرچند ناچیز در فراهم آوردن خواسته شما بازدید کننده مفید باشد.

بازارخبر


برای مشاهده به ادامه مطلب بروید



  

میزان مصرف بنزین به ارقام قبل از فاز دوم هدفمندی بازگشت

مهر- مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از افزایش مصرف بنزین در کشور با وجود اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت این فرآورده نفتی خبر داد و اعلام کرد: بیش از 70 درصد فروش بنزین با قیمت 700 و 1000 تومان در جایگاه ها انجام می شود. بر این اساس پس از ثبت رکورد مصرف روزانه 55 میلیون لیتر بنزین در روزهای نخست اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها، متوسط مصرف این محصول پرطرفدار نفتی بار دیگر به مرز 70 میلیون لیتر در روز نزدیک شد. مصطفی کشکولی مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به روند صعودی مصرف بنزین در ایران در طول چند هفته گذشته تاکنون، گفت: در دهه دوم اردیبهشت ماه، مصرف بنزین سیر صعودی پیدا کرده و به بیش از 65 میلیون لیتر در روز رسید.


ارسال یک جعبه  نامه برای تسهیلات ۲۲ هزار مسکن مهر

فارس- مدیر امور مسکن مهر بنیاد مسکن با بیان اینکه ۲۲ هزار مسکن مهر ۹۹ ساله منتظر اخذ تسهیلات از بانک مسکن هستند، گفت: یک جعبه نامه به بانک مسکن برای تسهیل در اعطای تسهیلات مسکن مهر ارسال شده اما بانک مسکن می گوید خط اعتباری نداریم.


تقاضای اسپانیا و ایتالیا برای واردات گاز مایع از ایران

تسنیم- مدیر عامل شرکت بازرگانی گاز ایران از تقاضای دو کشور اروپایی برای واردات گاز مایع- ال.پی.جی - از ایران خبر داد و اعلام کرد: امسال بازارهای ایران برای صادرات فرآورده های گازی توسعه می یابد. محمد علی براتی با اعلام این که تا کنون دو کشور اسپانیا و ایتالیا درخواست واردات ال.پی.جی از ایران را داشته اند، در مورد حجم صادرات گاز مایع به این دو کشور گفت: برخی شرکت های این دو کشور از ما درخواست ۱۰۰ هزار تن را داشته اند که البته این مقدار قابل افزایش است.


رونق بازار سوئیت  ها در تهران

مهر -افزایش تقاضای مسکن موجب شده است که ساخت سوئیت ها رونق زیادی پیدا کند و مستاجران با قدرت خرید کم هم به این سوئیت ها روی بیاورند. با افزایش تقاضای مسکن به خصوص در شهر تهران، ساخت واحدهای کوچک هم با رونق بیشتری همراه شد و تب ساخت و ساز واحدهای کوچک و خرید و فروش آنها مالکان زمین های کوچک را هم تحت تاثیر قرار داد. به همین جهت در 5 سال اخیر، ساخت و ساز این واحدها افزایش پیدا کرده است و متقاضیان بیشتری هم برای این واحدها وجود دارد.

براساس گزارش میدانی خبرنگار مهر، یک سوئیت در خیابان پیروزی با مساحت 24 مترمربع با 7 میلیون تومان رهن و ماهیانه 300 هزار تومان اجاره داده می شود و در ظفر سوئیتی 20 متری، تک واحدی و بدون مالک با شرایط 8 میلیون تومان رهن و 500 هزار تومان به اجاره داده می شود. برای سوئیتی 38 متری در چهارراه شهید مدنی 5 میلیون تومان رهن و 550 هزار تومان اجاره تعیین شده است و سوئیت دیگری با همین مساحت در کریم خان ،آبان جنوبی 34 میلیون تومان رهن و 150 هزار تومان اجاره داده می شود.


سهم 35 درصدی خارجی ها از بازار خودروی ایران در سال گذشته

ایسنا - 35 درصد کل فروش بازار خودروی ایران در سال گذشته مربوط به خودروهای وارداتی بوده است. در سال گذشته 624 هزار و 749 دستگاه خودرو تولید و 78 هزار و 673 دستگاه خودرو وارد کشور شد. میزان خودروی تولیدی در سال 1392 معادل 20 درصد کاهش و در مقابل واردات این محصول 75 درصد افزایش داشته است. رشد 75 درصدی واردات خودرو به کشور در سال 1392 سهم خودروهای خارجی از بازار ایران را افزایش داده است به گونه ای که سال گذشته 35 درصد کل فروش بازار خودروی ایران مربوط به خودروهای وارداتی بوده است. براساس برآورد صورت گرفته در این زمینه، با فرض میانگین قیمت 27 میلیون تومانی، با توجه به تعداد خودروهای تولید و وارد شده به کشور در سال گذشته، معادل 17 هزار و 972 میلیارد و 355 میلیون تومان از کل فروش بازار خودرو در سال 1392 مربوط به خودروهای تولید داخل و معادل 9 هزار و 335 میلیارد و 952 میلیون تومان آن مربوط به فروش خودروهای خارجی بوده است.


لغو ممنوع الخروجی رضا ضراب از ترکیه

فارس- یکی از دادگاه های ترکیه، حکم ممنوع الخروج بودن رضا ضراب، یکی از اصلی ترین مظنونان فساد اخیر در ترکیه، را لغو کرد. به گزارش روزنامه حریت چاپ ترکیه، حکم ممنوع الخروجی رضا ضراب، شهروند ایرانی الاصل ترکیه، که پس از حدود دو ماه بازداشت در 28 فوریه سال جاری از زندان آزاد شده بود، توسط دادگاهی در ترکیه لغو شد. ضراب به دلیل تشکیل حلقه برای صادرات غیرقانونی طلا به ایران و رشوه دادن به بسیاری از مقامات بلند پایه ترکیه، طی ماه های گذشته بازداشت شده بود.


واردات بنزین برای جایگزینی با بنزین پتروشیمی افزایش یافت

ایسنا- مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت گفت: واردات بنزین در دو ماه نخست امسال در قیاس با میانگین واردات این فرآورده در سال گذشته (به میزان 3.6 میلیون لیتر در روز) افزایش یافت. سیدمحسن قمصری درباره میزان واردات بنزین در سال گذشته با توجه به این که رسانه ها رقم واردات بنزین را متفاوت اعلام کردند، تصریح کرد: میانگین واردات بنزین در سال گذشته به طور متوسط 3.6 میلیون لیتر در روز بود و بالاترین حجم واردات نیز در بهمن ماه با واردات 10 میلیون لیتر در روز رقم خورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.