حسابداری - مالی

حسابداری - مالی

وبلاگ حاضر در واقع به جهت ارائه اخبار افتصادی،بازار پول و سرمایه و ... و همچنین گردآوری مطالب ، مقالات ، جزوات درسی و دیگر موارد مورد نیاز و کاربردی در حسابداری می باشد. امیدوارم هرچند ناچیز در فراهم آوردن خواسته شما بازدید کننده مفید باشد.
حسابداری - مالی

حسابداری - مالی

وبلاگ حاضر در واقع به جهت ارائه اخبار افتصادی،بازار پول و سرمایه و ... و همچنین گردآوری مطالب ، مقالات ، جزوات درسی و دیگر موارد مورد نیاز و کاربردی در حسابداری می باشد. امیدوارم هرچند ناچیز در فراهم آوردن خواسته شما بازدید کننده مفید باشد.

رشد 23 درصدی تعداد صندوق ها

افزایش 70 درصدی ارزش صندوق های سرمایه گذاری در سال 92 

در پایان بهمن ماه سال 1392 از 113 صندوق سرمایه گذاری فعال در بازار سرمایه 29 صندوق در اوراق بهادار با درآمد ثابت، 10 صندوق مختلط، 7 صندوق در سهام با اندازه بزرگ، 61 صندوق در سهام با اندازه کوچک، 5 صندوق قابل معامله (ETF)و یک صندوق شاخصی مشغول به فعالیت بوده اند که این آمار رشد 23 درصدی تعداد صندوق های سرمایه گذاری فعال را در یک سال گذشته نشان می دهد.

 

 


در پایان بهمن ماه سال 1392 از 113 صندوق سرمایه­گذاری فعال در بازار سرمایه 29 صندوق در اوراق بهادار با درآمد ثابت، 10 صندوق مختلط، 7 صندوق در سهام با اندازه بزرگ، 61 صندوق در سهام با اندازه کوچک، 5 صندوق قابل معامله (ETF)و1صندوق شاخصی مشغول به فعالیت  بوده­اند که این آمار رشد 23 درصدی تعداد صندوق­های سرمایه­گذاری فعال را در یک سال گذشته نشان می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، هاله ستاری، کارشناس اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در این خصوص اظهار داشت: نزدیک به 229 میلیون واحد سرمایه­ گذاری در این سال در اختیار نزدیک به  111 هزار سرمایه گذار بوده است که از این تعداد نزدیک به  110 هزار سرمایه­گذار حقیقی و 1 هزار و 114 سرمایه­ گذار حقوقی بوده­ اند.

وی ادامه داد: با توجه به تعداد 71 هزار سرمایه­ گذار در سال 1391 این ارقام رشد 56 درصدی در تعداد سرمایه­ گذاران را نسبت به سال گذشته نشان می دهد که نشان از موفقیت آمیز بودن برنامه های بازار سرمایه در راستای توسعه فرهنگ سهامداری در کشور و جذابیت در حوزه صندوق­ های سرمایه­ گذاری است.

ستاری با اشاره به ارزش صندوق های مذکور خاطر نشان کرد: ارزش صندوق­ های سرمایه­ گذاری با رشد چشمگیر بیش از 70درصد،  از 24 هزار و 354  میلیارد ریال در پایان سال 1391 به 41 هزار و 603 میلیارد ریال در پایان بهمن ماه سال 1392 رسید.

وی یادآور شد: بازدهی صندوق­ های سرمایه­ گذاری از بین صندوق­ های سرمایه­ گذاری در سهام (اندازه بزرگ و کوچک) و شاخصی که یک سال از فعالیت آنها تا پایان بهمن ماه سال جاری گذشته است بیش از 40 درصد از این صندوق­ ها در یک سال گذشته بازدهی بالاتر از 92 درصد و بقیه بازدهی بین 20 تا 92 درصد را کسب کرده‌اند.

ستاری در خصوص ارزش صدور و ابطال صندوق های مذکور تصریح کرد: در کنار موارد یاد شده ارزش صدور و ابطال صندوق ها در یک سال گذشته به ترتیب 40 میلیون و 981 هزار ریال و 26 میلیون و 26 هزار ریال بوده است و در این راستا نسبت فعالیت صدور و ابطال سرمایه گذاران در کل صندوق های سرمایه گذاری به ترتیب 132 درصد و 77 درصد بوده است در حالی که نسبت فعالیت معاملاتی کل صندوق­ های سرمایه گذاری در دوره مورد نظر 98 درصد و این نسبت در بورس اورق بهادار تهران 21 درصد بوده است.

جزئیات ترکیب داراییهای صندوق ها این ترکیب ها در پایان بهمن ماه 1392درجدول زیرآمده است:
 
 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.